Ložní prádlo: jak nejlépe pečovat o povlečení

14.01.2022
povlečení, zdroj: pixabay.com
povlečení, zdroj: pixabay.com

Správná údržba prádla, nezbytná pro prodloužení jeho životnosti, vyžaduje další kroky, které jdou nad rámec indikací a ikon na štítku.

Nejčastější látkou je bavlna, egyptská bavlna nebo směs bavlny a polyesteru, i když povlečení může být také z bambusu, lnu nebo hedvábí.

Nejprve si přečtěte doporučení týkající se péče, uváděná výrobcem na štítku, který vám poskytne správné vodítko, podle kterého se budete řídit. Pamatujte, že směsi bavlny a polyesteru obecně vycházejí ze sušičky méně pokrčené než bavlněné kusy. Bambusové, lněné a hedvábné výrobky vyžadují zvláštní péči.

Správný přístup

Vždy perte ložní prádlo zvlášť oddělené od ručníků nebo jiných oděvu. Díky tomu mají jednotlivé kusy větší prostor pro cirkulaci ve vodě, což znamená, že budou čistější. Samotné praní ložního prádla také zabraňuje poškození zipů a jiných spojovacích prostředků a snižuje množství žmolků, ke kterým může v průběhu času dojít.

Před praním skvrny vždy předem ošetřete. Nepoužívejte na ložní prádlo bělidlo, protože by mohlo dojít k poškození látky. Pokud potřebujete projasnit bílé kusy, přidejte do bělící vody místo bělidla 1/4 šálku citronové šťávy. Na bavlněné a bavlněné - polyesterové směsi použijte jemný prací prostředek . Speciální látky, jako je hedvábí, mohou vyžadovat speciální prací prostředek.

Použijte jemný prací cyklus a teplotu vody doporučenou výrobcem. Vyjměte prádlo, jakmile je prací cyklus dokončen (aby se omezilo pomačkání). Pokud je to možné, sušte ložní prádlo v místech s proudícím vzduchem, ale mimo přímé slunce. Pokud sušíte v sušičce, použijte nízkou teplotu, abyste minimalizovali poškození způsobená vysokými teplotami.

Po fázi sušení ihned vyjměte obsah sušičky a vyhlaďte je rukama a poskládejte.

Čeho se vyvarovat

Abyste udrželi kvalitu svého ložního prádla co nejdéle nedotčenou, nepoužívejte nadbytečné množství pracích prášků, aviváže a bělících prostředků, protože tyto pokrývají a oslabují přírodní vlákna. Udržujte také povlečení mimo dosah ostatních čisticích prostředků pro domácnost a prostředků osobní hygieny, které obsahují benzoylperoxid nebo alfa hydroxykyseliny, aby nedošlo ke změně barvy.

Frekvence praní

Prostěradla, povlaky polštářů a přikrývek by se měly měnit každých sedm nebo čtrnáct dní, častěji, pokud máte sklon k nočnímu pocení. Co přijde do přímého kontaktu s naší pokožkou, musí být udržováno v čistotě, jinak lze všechno, co je součástí postele, jako jsou deky a přehozy, vyprat každé tři měsíce.

Tip : Kompletní praní ložního prádla na začátku každé sezóny je jednoduchý a praktický způsob, jak dodržovat pravidelný plán čištění.

Další tipy

Zvažte přeměnu své ložnice na oblast bez domácích mazlíčků, zvířata ztrácí chlupy a kožní buňky, které krmí roztoče. Zasloužíte si malý prostor zcela věnovaný vám! Udržujte svůj pokoj chladný a suchý. Zkuste použít odvlhčovač, pokud jste ve zvlášť vlhkém podnebí. Osprchování ve večerních hodinách snižuje požadovanou frekvenci praní a prodlužuje tak životnost povlečení.

Na postel nikdy nepokládejte následující věci: zavazadla, tašky, chytré telefony, boty nebo oblečení, které je ještě třeba vyprat. To vše může zašpinit ložní prádlo nebo přenést do postele nežádoucí částice a choroboplodné zárodky.

Upravte si postel každé ráno. Zlepší vám to náladu a udržujete tak postel a ložní prádlo v dobré kondici. Zejména polštáře by měly být každý den pořádně načechrané, aby si udržely svůj tvar.

autorský text


Novinky na webu

Sklizeň probíhá mezi listopadem a dubnem. Většina sklizně je určena k čerstvé spotřebě, zatímco další část se používá k výrobě mražených potravin a jiných průmyslových produktů (například artyčoky v oleji) a pro terapeutické účely. Na trhu existuje mnoho odrůd artyčoku, s podlouhlými tvary, s trny nebo bez nich, s nejrůznějšími barevnými odstíny.

Artyčok je vytrvalá bylina známá již od starověku nejen jako zdravá potravina, ale také jako přírodní prostředek s blahodárnými účinky. Je bohatá na vlákninu a vyznačuje se zvláště nízkým glykemickým indexem. Je dokonalou přísadou pro každého, kdo chce dodržovat zdravou výživu.